tisdag 8 september 2009

Hej å hå dålig energi!!!

Jag har haft en väninna här i över en vecka.. Jag hade hoppats på att hon ändrat sig men icke tyvärr.. Hon utstrålar en negativ energi å klagar på allt.. Jag har försökt få henne att se på de ljusa å positiva sidorna men tyvärr går de inte in.. Hennes mamma var så snäll att ta hennes 2st barn då hon var här men ändå var hennes mamma bara pest å pina.. Hur kan man ens säga så när hon ställer upp bara för hon skulle få sig lite eller mycke egen tid å semester.. Jaja nu har hon åkt å jag har städat ur all dålig energi ur huset så idag är jag sååå glad å bara känner livet i mig.. Jo ja brukar handla om jag ska vara borta hos någon en vecka å lite till Jag anser inte att de är meningen att dom jag hälsar på ska göra allt å betala för allt.. Men tydligen enligt denna (vännen) Ska de vara så.. Hon satt på sitt arsle en hel vecka jag fick lov att be henne resa på fötterna när jag skulle städa.. Hallå så gör man inte.. Jooo min dotter är 4½år och fick säga till denna person att äta med stängd mun å här i vårat hem äter vi med bestick Är inte de en självklarhet att man har god bortskick iaf när man e borta å de sitter ett barn vid bordet.. Tror alla barn är att dom gör inte som man säger utan dom gör som man själv gör.. Sorry jag var tvungen att spy lite galla över denna tid.. Nu har jag tvättat allt efter henne.. Fy bubblan för att ha gäster om alla ska vara på detta viset.. Nää då är jag ju hellre med min familj hemma.. Å de var ju knappt man fick ett tack för allt.. Jag haratar att bli tagen för given.. Tur jag vet inte alla är sådana.. För då hade inte jag orkat ha några vänner.. =) Nej nu ska jag ta mig en prommis innan jag ska hämta min älskade lilla unge..

Sen önskar jag en vän till mig å hennes familja all lycka för nu har dom haft för mycke otrevligheter i sitt liv de sista året om inte mera.. Du vet vem du är gumman.. Läste din dotters blogg igår å mina tårar föll ner för mina kinder.. Ni är värda allt nu i positiv väg..

måndag 24 augusti 2009

Usch

Ja så känner jag för denna dagen.. Har bara gjort mina hemma sysslor.. Och jag har bajsigt ont i ryggen.. MEN de finns dom som har de värre.. Nu ska jag inte göra så himla mycke mera.. Skulle behöva städa ur bilen men de får bli morgondagens projekt.. Idag längtar jag bara efter en varm dusch å få rakat mig lite.. haha Visst de är bara att göra de men jag har ingen ork just nu tyvärr.. Jag försöker sluta äta godis men jag har sådant socker behov just nu. Kanske bättre att sluta med ciggen.. Ja jag kommer dit med.. Måste lägga av känner.. De är ju både dyrt å ohälsosamt.. Men nu känner jag ändå att duschen kallar på mig så jag kan göra de innan jag hämtar min lilla tjej från dagis.. Jag bara saknar hennes kramar just nu.. Igår var hon på ett riktigt skit humör.. Men de var jag med.. haha men på kvällen hade vi gymnastik tillsammans å då fick vi skrattat lite iaf.. Jag älskar att kunna göra henne glad.. Finns inget bättre i livet ju.. Att kunna göra sina när å kära glada å lyckliga.. Sen har jag fått en sådan längtan efter min mamma å mina syskon igen jag kan få de ibland.. Men de kommer väl med en dag då vi träffas.. Jag har ju inte träffat min mamma på över ett år å de börjar kännas.. Men ibland blir jag avensjuk på min syster för min mamma åker dit väldigt ofta.. Men jag vill ju med ha besök av dom.. Men de är ju för långt.. Nu har hon sagt dom kommer till jul om jag hittar billiga resor på nätet.. Är de mitt jobb att hitta de till dom?? Min syster sätter dom sig bara i bilen till.. Men vill jag ha hit dom måste jag hitta billiga flygbilljetter men dom betalar.. Egentligen borde jag bara skita i de.. Är dom intresserade kommer dom väl ändå eller letar billiga resor själv.. Nää nu har jag spottat ur mig lite skit...

skepp ohoj

onsdag 19 augusti 2009

Vardagen

Ja då var vardagen här igen.. Fanny på dagis å gubben jobbar.. Jag har bara städat idag.. Men de är skönt då de är gjort.. Jag hoppas jag får börja jobba snart så jag med kommer ut om dagarna.. Jag behöver med träffa lite människor.. Ja idag kommer Farbror hit å äter middag med oss.. Men först ska jag å Fanny gå på en promenad i skogen med Jane å hennes hulliganer.. =) Tur de finns vilda barn som Fanny.. =)

Ja ikväll ska gubben å Farbror fiska. Men jag har tagit fram blåbär å hallon ur frysen som jag ska göra en paj på.. Den kommer nog smaka extra gott då de är egenplockade bär.. Jag har ju kommit på att de är rogivande att plocka bär..

nu sitter jag å ringer vinyl för att vinna en resa.. =)

tisdag 18 augusti 2009

dax att

jaha dax att uppdatera kanske.. =) Får bli en annan gång.. Hahaha meeeen måste säga grattis till Farbror å Amanda som blivit föräldrar till en underbar liten sessa.. =) Åter kommer en annan dag...

Skepp ohoj

torsdag 30 juli 2009

länge sen sist

Ja detta var länge sedan man gjorde.. Men men blir så ibland då datorn varit på lagning å semestern här.. Tyvärr måste denna datorn in på lagning igen.. Dom fixade bara en grej.. =( Ja vad har vi gjort sen sist.. Vi har bada sola shoppa fiska umgåtts få familj å vänner.. Vi fick besök av en efterlängtad Farfar de var trevligt att träffa han.. Ja de har hänt massa mera.. Men kommer inte ihåg allt.. =) Idag har vi då varit ute med båten på älven å fiska fast jag solade nog mest.. =) Neeee nu vill jag ut å njuta av solen.. Skepp ohoj

måndag 6 juli 2009

Helgen+kalas

Jaha då var man här igen.. Lappis avklarad för detta året.. Fanny bara älskar att vara där å få leka med massa barn.. Vi hade med oss 2st kusin vitaminer å Faster Maria samt Fannys komis å hans stora syster.. Vi var på barnmöte sen blev de lunch.. Efter de tog vi med oss vår älskade tokiga Linnea å grannen ut till badstranden i Husbonliden.. =) Jag badade även.. lol
Sen blev de barn möte igen å sen var de hoppborgen popcorn ballonger å såpbubblor Mm..

Eter de var vi helt slut på de så vi åkte hem å då följde Oskar me oss hem super skojigt..

På Fredagen bar de av till Sidberg å lämnade Oscar å efter de blev de in till stan å handlade lite mat inför helgen.. Vi gjorde hemmagjord pizza för ovanlighetens skull..

Ja lördagen bjöd på en fiske tur självklart fick jag en stor abborere..
Ja annars var de bara lugnt..

Söndagen bjöd på en tur till Skellefteå å shoppa lite mat Fanny fick sin efterlängtade spark cykel som blinkar jaaa självklart var de rosa.. =)

Jag hittade då inget i Skellefteå till mig tyvärr.. =(

Joooo där ljög jag jag köpte ju ett sååååå snyggt ROSA-LILA fiske drag.. Ja jag vet jag köper fiskedrag efter hur snygga å söta dom är.. =) Min älskade sambo frågade mig innan deras fiske resa om jag kunde handla några drag till han VISST kan jag görad de.. Tydligen var dom väldigt bra för han frågade vem som hjälpt mig att välja dom.. Men de var ju ja som tagit dom snygga å söta dragen.. lol Så de kan vara..

Ja idag Måndag bar de av till Lycksele för mina svägerskan fyller 16år GRATTIS Cissi vi fick tårta å kaka.. Ja sen var de att handla lite å fara hem vi skulle grilla å ha matgäster Ekan å Farbror Amanda skulle sy men de får bli en annan gång att hon följer med.. Men jag förstår henne man orkar inte så mycke när de bara är 17dagar till beräknad förlossning.. Sååå mysigt att få bli littttttte plast faster.. SOM jag kommer handla bebbe kläder.. =)

Nej nu ska jag ta å lägga min dotter å invänta gubben som kommer hem väldigt mycke på ÖRAT.. =( Nu hoppas voi de blir lugnt sen...

Skepp ohoj

onsdag 1 juli 2009

Lappis

Ja idag är de avfärd för lappis.. Ska fara dit med Svägerskan Maria å Hennes dotter MiraLee Sen Oscar Bea å Gabban.. Ja jag hade tänkt packa ner lite badkläder å dricka så vi har idag.. Ska bli mysigt att bara ha en hel dag..

Annars händer de inte mycke.. Honey går på semester på Fredag å jag hade hoppats på att vi skulle fara på en liten semester tillsammans kanske ut å tälta MEN min Honey vill inte tälta med mig han hade så många argument att jag inte skulle klara de.. De var mygg varmt djur i skogen.. Ja som trodde han skulle dividera om att jag inte hade dusch toa spis.. haha Men jag bara kände att vi har som inte varit på en riktig familje semester någon gång å jag vill verkligen att vi ska göra något.. Fanny får höra att sina kompisar på dagis gör olika saker på sin semester.. Men vi ska bara vara hemma.. De tycker då jag är väldigt tråkigt.. Jag vill att hon med ska kunna berätta om sin semester.. Jag kommer ihåg våra semestrar som barn.. Vi åkte till Öland å tälta eller var på Åland åkte utomlands eller så åkte vi till skara sommarland ja jag har massa minnen från den tiden å precis så vill jag att min Fanny med ska ha de.. Vad vore en barndom utan roliga minnen??? Ett helvete måste jag bara säga jag vet många som inte har roliga minnen från deras barndom.. Å kan jag ge mitt barn de så ska han ha de.. Allt handlar ju bara om viljan..

Ja nog om de.. Nu ska jag fixa lite frukorst till oss innan jag ska packa å fixa mig inför lappis.. Jag hoppas alla får en lika trevlig dag som oss..

Skepp ohoj