onsdag 29 april 2009

Grattis Honey

Ja idag fyller min Honey 33år GRATTIS på dig.. Han fick öppna 3 paket på sängen.. Boxershorts å sockar.. *s* Behövligt.. Ja sen beställade han smörgåstårta som ja gjort med..

Jag känner mig inte frisk är förkyld å feber.. TYPISKT när de är strolande sol ute..

Orkar inte skriva mera nu.. Kommer mera sen..

Skepp ohoj

tisdag 28 april 2009

förkyld..

Jaha då var de som om någon knäppte med fingrarna igår och jag blev tvär förkyld och feber.. Ja de ska ju vara min tur med att bli sjuk någon gång.. Men när Fanny kom igår kväll så lät de som om hon med började bli förkyld.. Hoppas bara hon inte får feber med.. Jag tycker hon varit sjuk nog nu denna våren..

Ja idag ska jag på ett möte lite snabbt..

Imorgon fyller min sambo år så jag ska börja fixa med smörgåstårtan till de.. Men Farbror Amanda och Pyret kunde inte komma förren på torsdag så jag vet inte om jag ska vänta tills imorgon med att fixa den.. Fast dom flesta brukar tycka de är godare att äta den yttligre än dag efter man gjort den..

Annars är de väldigt lugnt idag ska bara ligga och kurera mig.. Städa lite kanske.. Men jag vet inte vad jag ska göra för middag..

Nu har vi ju varit bortskämda med sol och värme nu är de bara regnit och kallt.. Bläää så tråkigt.. Men de är väl därför man är förkyld för man tagit av sig kläder för tidigt..

Nej nu ska jag lägga mig en stund..

skepp ohoj

söndag 26 april 2009

Inget bad

Ja de är sant min sambo fegade ur.. Men blir ju säkert på onsdag då Farbror och Amanda kommer sig hit och äter nå smörgåstårta..

Ja idag har vi varit ute och cykla alla 3 helt underbart har de varit.. Imorgon ska jag nog cykla med Fanny på morgonen.. Ska bli skönt.. Får man lite motion då med istället för att bara ta bilen..

Malin TACK TACK TACK för jag får låna din cykel.. Betyder oerhört mycke för både mig och Fanny.. =)

Nej nu är de Pippi på bompa sen är de natti dax för Fanny.. Sen ska vi eller åtminstånde jag slänga mig i soffan.. Och känna lugnet i sig...

Nej nu ska jag mysa med trollpackan innan natten..

Skepp ohoj

Bad dag!!!

Ja idag ska iaf min Honey bada i älven förmodligen kommer Farbror och Amanda å gör oss sällskap.. Sen blir de grillning idag igen.. =) Ja de är verkligen en härlig tid nu då man grillar å umgås.. Min sambo sa en grej vid matbordet igår.. Ville inte svara på han... Men för första gången på väldigt länge så håller jag fullständigt med han.. *s*

Ja annars blir de inte så mycke måste hänga tvätt och börja plocka lite här hemma.. Imorgon börjar vårat schema är de ingen som vet av någon sida på internt som har bra sidor för att göra egna scheman?????
Ser ju snyggare ut än mina kråkor som är på pappret..

NEj nu ska jag dricka mitt morgon kaffe så jag blir lite trevlig..

Skepp ohoj

lördag 25 april 2009

Grillat

Ja vi for iväg idag till Bert-Ola och hans familj en stund innan kalaset.. Jag fick mig en stepp maskin.. Skitbra tyckte jag då kan ja använda den på kvällen i vardagsrummet.. Näää då säger min sambo att jag får ha den i källaren eller på vind. Men tack så mycket trodde faktiskt jag bodde här med.. Men tydligen inte.. Men men skit samma.. Orkar inte tjaffsa om en sådan skit sak.. Tycker de räcker med de som är varje år...

Men sen åkt jag Fanny på kalas till William så gullig Marlene är hon hade gjort allt så Fanny kunde äta de.. Fanny lekte men som alltid så blir de bråk.. Men nu ser hon ut som om hon gått en boxningsmatch.. Men de går över de med..

Ja sen var de hem och ta Fannys cykel så for vi ut alla tre på en juvlig promenad/cykeltur..
Fanny har lärt sig att starta lite själv med.. =) Vi har ju bara världens bästa dotter.. Visst hon är livlig men sen är ju hon världens bästa.. Hon räknar både plus och mins. Skriver alla bokstäver i alfabetet.. Men sen är de ju inte roligt att inte kunna ha henne i möblerade rum.. Eller gå i en affär utan att behöva bli irriterad eller att människor glor å tycker att just mitt barn skriker eller pillar på allt.. Jo jag vet men skit i oss.. =)

Ja nu har vi just ätit middag Grillat färsk sallad potatisallad.. Mmmm så gott de var..

Nu sitter jag här en stund.. Får se om Malin ska ut på prommenad ikväll då kanske man skulle följa med så man fick bort några kilon från kroppen som inte borde vara där..

Skepp ohoj

fredag 24 april 2009

Kalas Lördag..

Jo idag är de Fanny som ska på kalas får se hur bra de kommer gå.. HOn har inte ätit på ett dygn men hon har inte hat on heller så de är ju positivt.. Vad hemskt de låter när man skriver hon inte fått mat.. Men flytande mat får hon iaf.. =)


Ja imorse så vaknade jag av att de var någon som knacka å knacka på yttedörren kunde inte fatta var de kom ifrån alls.. =) Men till slut vaknade jag till ordentligt.. Och fick täcket runt mig.. Då står Fanny där på utsidan.. Hon hade gått ut från altanen.. Hon skulle bara jaga iväg en katt.. Jaha får man öppna och gå ut själlv för de??? NEJ sa mamma då....

Ja sen skulle hon få sin härliga fukost ett glas nyponsoppa.. Hennes pappa gav hon de då blir hon bara så där tvär arg som bara hon kan bli och hälde ut de på golvet.. Jag förstår henne att hon är super less på nypon och blåbärsoppa.. Hade jag med varit..

Ja idag ska Fanny på kalas till William och jag ska följa med.. Är bara så himla rädd hon ska få så där ont i magen igen efter vi varit där.. Men men vi får ta de när de kommer ..

NEj nu ska jag hämta mitt morgon kaffe så jag vaknar.. Sen blir de duschen och gör sig klar för kalaset.. =)

Jag hoppas alla får en underbardag.. De ska då vi ha...

Skepp ohoj...

Fredag!!!

Jag måste bara säga vilket underbart väder de är ute,.. Vi har just varit på en cykel tur med Fanny.. Jag och min Honey gick och Fanny cykla som en toka.. Hon bara älskar att cykla nu när hon har en ny cykel och utan stödhjul...


Ja igår var ju Fanny på dagis sen var de hem och cykla med pappa.. Jag var i stan hela dagen så jag kom hem lagom till mellisen.. =) Efter vi ätit börjar Fanny få kramper i magen så hon skrek stackarn så hon blev svettig i hela pannan.. Men hon däcka till slut av utmattning.. Sen vaknade hon till och de bara fortsätter tills hon spy.. Sen slocknade hon direkt igen.. Och vaknade till och från med kramper..


Idag är hon lika pigg som vanligt.. Konstigt tycker jag att de bara är kvällar å nätter..

Imorse kom Malin och fika sen for hon och Fanny på affären sen for dom till Ruben och hjälpte han med plantering av blommor..

Ja men jag fick tag på vårdcentralen iaf och skulle hon kramper igen så måste vi åka in så dom får kolla hennes lilla mage.. Jag lider så mycke med min lilla tjej nu.. Är inte roligt se sitt barn ha så himla ont..

Nej strax kommer min svärmor och hennes gubbe och dom vill nog ha lite kaffe när dom kommer så de blir att sätta på de..

Skepp ohoj...