söndag 28 juni 2009

Kisse kisse

Jaaa idag får vi hem Dora.. =) De är liten vit katt med en grå svans å en grå fläck på ryggen.. =)

Annanrs idag så kommer glassbilen å sen måste jag tll stan å handla lite grejor till Dora.. Sen ska vi vara kattvakt till en kisse bebis med..

Igår var vi ute hela dagen å Fanny låg i poolen i stort sett hela tiden.. Jag skulle pröva poolen en gång men när jag stod i vattnet var de så kallt att jag fick riktigt ont i benen HUR kan min lilla skitunge bada i detta kalla vatten å anse de är super härligt.. =) Jag ser bara mig själv i helgen jag låg med i vattnet konstant när jag var liten tjej.. Och jag var heller aldrig rädd för vattnet å Fanny beter sig på precis samma sätt..

På kvällen kom pappa hem igen efter sin fiske helg med gubbarna.. =) Å de var mysigt att få se han igen.. =) Oooolalalala hahaha

Måste bara säga en sak.. Idag när jag lämnade Fanny på dagis kom de 5st barn ut springande mot oss ååå SKREK Fanny jaaa nu kommer du vi har väntat på dig.. =) Då kände jag mig som en riktigt lycklig mamma till en väldigt rik dotter.. Hon får varm kärlek hemma hon har massa kompisar som bara väntar på henne.. Hon har sådan väldig empati som inte kan beskrivas med ord.. Sen är hon rapp i munnen å ingen sätter sig på henne.. Hmm Undar var hon fått de ifrån.. *s* Ja hennes babbel MÅSTE komma från hennes PAPPA.. hahaha Eller INTE...

Nej nu ska jag njuta av mitt morgon kaffe sen ska jag fara iväg.. =)

Skepp ohoj

lördag 27 juni 2009

värme

Ja denna värme tar knäcken på mig.. Fane på ny har bada i flera timmar idag.. =) Synd hennes mamma är sådan badkruka.. Igår åkte gubbarna iväg på deras årliga fiskeresa.. Kul för dom.. De är dom värda. Igår köpte jag en pool till Fanny ställde den bredvid studsmattan MEN där stod den för snett så de var bara tömma ut de vatten som var i den å bära upp den på framsidan å börja fylla den.. =) Ja sen var de att köra in till stan å träffa Svägerskan Amanda.. Alltid lika trevligt.. Vi åkte på pizzaria ute på Furuvik gott gott va de.. Sen satt vi å bubbla en stund men med en åring som har myror i brallan är de inte så lätta att bubbla eller bara sitta still.. Fanny är ju som med i alla diskutioner å ska säga hennes mening om allt.. =) Visst är de bra men inte alltid tråkigt att behöva tjata på sin dotter att hon ska vara tyst..=)

Idag söndag slog Fanny upp sina blå ögon 05.40 NOOOOOOT nice eftersom hon var uppe till halv10.. Ja vi gick upp halv8 då trodde hon att hon skulle få bada men icke..
Sen var de frukost å massa kaffe..=)

Sen gick vi ut för att sola å bada.. Såååå varmt redan på morgonen.. Sen följde vi med ett par vänner till stan å gick på stan å tog oss en glass.. Alltid trevligt.. Fanny började cykla tillsammans med massa Norrmän.. Men hon var mest tyst hela tiden.. =) Sen när hon kommer till mig säger hon mamma jag fattar inte vad dom säger dom pratar så konstigt.. hahaha ja de är tur man får skratta massor med.. Min dotter är så stört skön när hon lägger den sidan till.. =)

Nu har vi gjort cheesekake å de ska vara i frysen tills imorgon innan man kan äta den.. =)

Nej nu ska vi äta lite lördagsgodis å mysa till singingbee..

Skepp ohoj

torsdag 25 juni 2009

Fy bevare

ja fy för denna värme.. jag är så less nu på detta väder å mera skulle de bli.. Förstår mig inte på dom som klarar detta.. Jag vill sitta i en snödriva i vårsolen dricka kaffe eller varmchoklad.. de kallar jag för underbart väder.. Nu är de för varmt att skriva..

skepp ohoj

måndag 22 juni 2009

Snart dax

ja ha ni nu ska jag strax börja med mina (ÄLSKADE) garderober.. =( Ja de ser för hemskt ut..

Annars idag blir de att tvätta å tvätta.. =) Tyvärr kan jag inte hänga ut tvätten för Fanny har pollenallergi å då bkir de bara värre å värre om man hänger ut de.. Visst kan hag hänga ut våran tvätt men tänk om våran dotter blir värre sjuk om hon bara ska krama oss.. Nää då blir de att hänga i källaren..

Igår hade jag å min Honey varit tillsammans i 6år.. Å när man tänker efter känns de som igår.. Då är de bara att kolla på Fanny då vet man att oj va åren gott.. =) Ibland vid dessa tillfällen så hade jag önskat att min Honey hade varit lite mera romantisk. Förr dom första åren gick vi ut å åt mat åkte iväg med bilen.. Ett år handlade vi med oss mat å sen for vi ut å fiska.. Visst de låter inte romantiskt men de var så mysigt.. Ja älskar att fara ut med båt å fiska jag gillar inte att gå i skogen bara för att fiska men jag gör de för min familjs skull.. =)

Fanny hon har börjat älska att fara ut å ´fiska å de känns bra att vi alla 3 kan göra något så lugnt å bara njuta tillsammans..

Igår var vi annars bara hos grannen.. TUR dom känner henne för hon frågade ut Tommy om allt han gjorde.. =) Han är ju som en slags låtsas morfar för henne här uppe.. =) Jag tror han gillar att visa henne vad han gör.. Kommer ihåg förra året då tog ham med sig Fanny å en liten flicka till i skogen sen kunde hon berätta massor för mig om vad han lärt henne.. Då kände jag att han måste verkligen ha en stor betydelse för Fanny eftersom hon minns allt..

Nej nu ska jag dricka mitt morgonkaffe å vänta på

Malin ska komma å tjata bort en stund.. =)

Skepp ohoj

söndag 21 juni 2009

Ojelgen har gott..

Ja nu har jag inte skrivit på länge.. Men midsommar har gott..
Vi firade midsommar med att fara upp i byn på hemmbyggdgården.. Där fick vi dansa runt midsommarstången¨å äta jordgubbs tårta med saft.. =) Å dit komme vår svägerska Amanda å Honeys syster son.

Vi for hem till oss en stund sen var vi bjudna på middag hos våra vänner så dit bar de av. Där bjöds de på underbar mat å efterrätt..

Igår var vi hos svärmor i Fromheden hennes gubbe har husvagnen där å där kan man fiska så min Honey drog upp en regnbågslax som jag fick tillverka till middag..

Annars for vi bara ut å fiska på kvällen sen myste vi bara...

Idag bjuder de på sol så vi ska nog bara vara ute trots jag behöver STÄDA i massor.. Nej nu ska jag ut.. Kanske jag kommer tbx senare...

Skepp ohoj

torsdag 18 juni 2009

Kärlek

Jaaa idag skiner solen på oss. Har varit skönt synd bara man inte kunde vara hemma njuta av den.. Fanny ser ut som hej kommer å hjälp mig i ögonen hon tål nog inte pollen.. Å de är massor av de nu...

Idag har jag handlat massa mat.. Lite fiske drag till pappa..

Idag fick Fanny ta med en kompis hem.. Nu sitter dom å säger att dom har kärlek till varann otroligt gulligt tycker jag.. Dom är så oskyldiga..

Nu väntar vi på att pappa ska komma hem å efter de så åker grillen igång så vi kan grilla lite.. Vi får stor främmande idag Farbror Amanda å Pyret ja Vinga får jag ju inte glömma hon är ju en del av familjen med,, =)

Annars så har jag fått järn kommer jag bara få en gång i veckan nu.. Å de känns väldigt bra.. Har ju börjat få ont i ådrorna när dom ska sätta dropp.. Tror jag träffat nästan alla jag känner idag som är gravida.. =) Ja vill med vara tjockis på de sättet.. Ja jag vet att de bara är att göra en MEN man är ju som 2 om de.. *s* Fanny berättade idag när jag lämnade hon på dagis för fröken att hennes mamma å pappa brukar pussas.. *s* Men de tycker jag de är för lite av.. Undrar varför nästan de bara är tjejer som vill pussas å mysa i massor.. =)

Nu har jag gjort vitlöksmör å en annan vitlöks sås.. Jag har noja på vitlök nu för tiden,.. Ja sallad har jag med gjort tror nästan Farbror å Amanda åkt hem om jag inte hade sallad till maten.. =) Är oftast de han beställer min sallad sen vad de blir till spelar som ingen roll.. haha

Ja nästa helg åker ju gubbarna på fiske semester.. Då säger pappa när vi var hos Putte å Maria att jag skulle göra pastasallad till dom.. HALLÅ kan man inte bli tillfrågad.. *s* Nä jag lagar gärna mat till ett helt kompani älskar att bjuda på mat.. =)

Nu sitter Fanny å pussar på Sebban.. *s* Ja jag säger då de sådan mor sådan dotter.. Hahaha

Nej nu ska jag ut med ungarna...

Skepp ohoj..

tisdag 16 juni 2009

usch å fy

Ja idag har jag en sådan dag.. Vill inget vill ju ha sommar.. Regnet hänger i luften å jag behöver tvätta i massor.. Men de blåser så jag ska se om de går att hänga ut en tvätt så han torkar..

Annars ska jag inte göra ett dugg idag ja de blir ju städa å fixa lite mat.. Men de känns skönt att bara å ha en slapp dag.. Men skönare om solen värmde en ute å man fick lite färg.. =)

Nej nu ska jag ta mitt kaffe så jag piggnar till..

Skepp ojoj